lundi 10 novembre 2008

DUhová MEGArekapitulace

Doprava
Aaaaaaaaa zase jsem u toho. Původně měl být věnovaný ekologii, která je tady hodně v poupěcím ekostavu, ale to někdy později, jen kdyby někdo chtěl cestovat po Quebecu, tak tady jsou webovky, které Vám ušetří hodiny a hodiny...vy sami víte čeho.

www.bonjourquebec.com/qc-fr/repertoire-services-touristiques/compagnie-dautobus/quebec/

www.allostop.ca

http://www.amigoexpress.com/

rtcquebec.ca/francais/accueil.html

ufffff...tečka k tomuhle tématu!!!

Politika: SPoušť vs Poušť
Celkem nic nového. Spolubydlové, resp. jeden z nich strávili pěknou řádku nočních hodin před obrazovkou při volbě Obamy. Evidetně se místní média nejsou v oblasti informování populace tolik zahálčivé jako v naší matičce. Prostě mediální spoušť na spáncích obyvatel jako při ruské ruletě. Vážně, je toho hodně, co říct a prodiskutovat..zatímco u nás se trénujeme ve sportu mlčí, mlčí... a pěstujeme si tak mediální poušť..politický a sociální spánek českých občanů..je poměrně tvrdý, hluboký..sem tam se ve svém lóži převrátíme obvykle okolo stejné noční můry, jinak nic...

Vysoká
Občas si říkám, že by na tu vysokou z vysoka....Prostě tak trochu jiný systém, člověk se dokonce musí aktivně podílet na každé hodině. K tomu je to jako nastoupit do vlasku s jasně vytyčeným cílem. Vše je předem definovaný a jede se....a studenti se musej chopit taky lopat, aby se ta informační lokomotiva vůbec rozjela. Učební vagóny jsou naducané sbírkou textů, webovou městečkem, kde se virtuální studenti setkávají slovem mezi sebou a s učiteli, nástěnkami s aktualitami pro konkrétní předmět...virtualita tu prostě jede. Co se týká samotné jízdy: Během hodiny se učitelé snaží rozpoutat bouřlivé diskuze..ehm, tedy ne že by skutečně byla přeplněná šramotem šrotujících mozků, ale rozhodně toho všeho dávají větší variabilitu zážitků-už nejde jen o dl-zív-ou-zív-hé samohledology. Prostě je to tu jako by se tu šešlo více Sobotkových v různých kvalitách. Tedy vše pečlivě připravené, s celkovým plánem a cílem, kam nás chce učitel dostat a jak. Na druhou stranu, např. v hodinách psychologie práce pod katedrou managementu, nemám pocit, že by ti lidi byli skutečně schopní všecky ty teoretické psychologické patlaniny dokázali prožít a převzít do svého sebevztahu či vztahu k druhým. A to myslím, že naší vedoucí jde. Pochopit, že z druhých dostaneme to nejlepší jen, pokud náš svět neuzavřeme jen do jedné reality, ale pokud z našeho podniku vytvoříme otevřený systém, kterým se dát různě proplouvat a který je propustitelný pro okolní svět. Beru to tak, že ve svém cíli učitelka selhává, i když v teorii nás nabíjí neskutečně zajímavými informacemi a hodinu má připravenou tip top se všemi diskuzemi mezi studenty a zážitkovými akcemi typu: překupník, zpravodaj (zapamatování si článku a jeho následný přednes před třídou) .

Jinak minulý týden jsme tu měli stávku. Je tu totiž dvojí učitelský stav, který si vzájemně leze do zelí a společně pak lezou do zelí státu a studentům. Prostě dělaj pěkné skopičiny a králičiny. Jde o to, že profesoři mají dost slušný plat-6000 dolováčů(minimální plat je 1000). Ale k tomuhle finančnímu titulu se dostávají pomocí dlouhéééééééééééééééééééého dlouhééééééého vzdělání a výzkumné kariéry, což nemusí být sranda. Faktem, ale zůstává, že ve svých pedagogických schopnostech nejsou o nic horší než bakaláři a jiní méně titulovaní-co se týče , vzdělání i peněz (cca 3000 dolováče) , kteří většinou část svého času krom vyučování věnují práci v terénu. Univerzita samosebou má raději levnější variantu obdobného produktu a tak do svých řad přibírá, co nejvíce netitulovaných. Nu a profesoři stávkovali proti téhle morálce, že nejsou angažováni, dyž musí vytrpět tolik let výzkumeme-škoda, že věda je tu dělána pro peníze (děsivější strana plceného sytému). Asi nebude dlouho trvat a bude tu stávka další. V téhle oblasti demokracie poněkud pokulhává, protože vzdělávání je placené (cizinci megaplacené) a vzhledem k tomu, že se to odehrávalo v pondělí, kdy v předchozích dnech se konaly volby, svátky apod., takže hodiny odpadaly a odpadaly..tak to trochu skřípe s právy studentů na vzdělávání. Ha, bych ani do sebe neřekla, že tohle budu tvrdit..jenže chápe někdo, co je to za boží prst, když sem si na univerzitě zaplatila 3 předměty a dva z toho probíhájí právě v pondělí????

K placené...hmhmmmmm...náš zlatý nezkurumpovaný pořád zadarmiko starý dobrý český systém...ALE heeeeeeeeeeeeeeeeeej co je to za blbost scia testy a zejména různé pacené doplňkové služby (od množství absolvovaných testů až po speciální kurzy)...to jako, že preferujeme jen jeden styl myšlení..to jako, že v životě se uplatní pouze jedná velmi specifická a řešení problému..ostatní stojej za houby..je skutečně tahle percepce nezávislou jednotkou...vyrůstám-li v prostředí, kde není primární umět strukturovat okolnní realitu do baličku pčíčina následek, ale do jiné motaniny, jakou mám pak asi šanci uspět v testech, které jsou připraveny jen na tohle balíkovské myšlení?...znamená to, že když momentálně nemám tohle prostředí musím zklapnout zobák obrátit se na podpadku a přenachat tu velkolepou budoucnost druhým..v České kotlině si moc moc střežíme naše vzdělání pro děti "chytrých"...a bohatých (někdo by řekl, že duchem)...tohle má být rovnnost vzdělání?..i když mezi lvysokoškoláky je hodně lidí spíše z chudších rodin, přesto kolik lidí z učňáku zamíří mezi naše vysoko-naváskašlu-školské řady? Kolik lidí má šanci si změnit svou společností nastavenou životní lajnu? třeba ve čtyřiceti se rozhodnou stát se architektem? Jak to, že na psychologii jsou skoro samí gympláci? Jak to, že si nemůžeme vybrat individuální studijní program a v průběhu studia se rozhodnout studovat třeba v Praze? Jak to, že mezi náma je tak mááááááálo dálkařů? Kolik jich tak bude na jiných předmětech...Proč již lidi pracující nemůžou si vzít nějaké přednášky na univerzitě v rámci programu celoživotního vzdělávání? HE?EH! Ohooh!


Nízká
Tož na větších školách tady v Quebecu si založili speciální funkci. Psychoedukátor. Zprvu sem na to koukala ohromeně až s nábožnou bázní, a pak blik cvak božské světlo zhaslo. Cha, v podstatě jde o takou sociální pracovníky s psychologicko-medicínskými pravomocemi, což by ve svém základě nebylo špatné, kdyby...objeví-li se na horizontu poklidného školního života problém (velmi aktivní žák). Pak při úsvitu kariéry zachycené špehy-učiteli. Zakročí místní šerif-psycholedukátor. Na doporučení lékaře střelí do nebezpečného výlomka medikament nejvyššího kalibru (Rivotril), načež se obklopí svými věrnými (sociálním pracovníkem, rodinnými příslušníky, učitely, školními psychologii) s nimiž na onoho výlomka upletou pěknou záchrannou sociální síť. Bohužel velkou část této záchranné pletací akce stráví rokováním. Existuje asi nepřeberné množství řešení problému s výlomky: např.povinně nepovinně se musí účastnit jakési skupinové terapie, psychoedukátor s nim pracuje individuálně, pečlivě zakládá jeho složku, tráví s ním hodiny vyhnanství ve své kanceláři...jenže, jak se mi zdá, že díky tomudle všemu z výlomka nebude nic jiného než VÝLOMEK..částečka, která se vylomila s běžného systému.

Jinak..v Quebecu vzhledem k nízské hustotě obyvatelstva existují jakési malotřídky jednotřídky, resp.dvoutřídky. Což znamená, že učitel vyučuje např.13 žáků, z nichž 9 tvoří jeden ročník a 5 druhý, což je suprrrrrrrr. Materiální zajištění je tu bezvadné: možno ve třídě nalézt vlastní malou knihovničku, počítač s přístupem na internet, tabule,další drobné pomůcky všeho druhu a samousebou kříž v centru třídy. Stejně ozářeně jsou vybavené družiny, které tu např.mají vlastní kuchyňku, kde si mohou spolu s vychovatelkami upéct něco dobréébrého. Kulečníky, Fotbálky. Herní prostory, div, že nepřeplněné kolotoči a jinými pouťovými atrakcemi..nakonec ale tohle už je i česká realita....je to dobře?

Jinak2 vzdala jsem to, že bych dělala výzkum na druhém stupni, páč tady to je ouplně něco jiného. Neexistuje něco jako třída. Výuka je více individuální. No, cák je to jasné z Amíckých filmů..sociální život se odehrává u oprejskaných skříněk na učebnice, ale to už je docela jiný příběh než, co znám já.

Jooo a další zvyklůstka megaamerická-nošení obědů z domova do práce. Lidi si to pak ohřívaj v mikrovlnkách, které si vystojí makrovlnové fronty. Někdo si zaskočí domů.


Aucun commentaire: